Programma

Programma* van HotelSummit 2021

HotelSummit is hét jaarcongres voor het hoge hotelmanagement met een inhoudelijk, informatief en inspirerend programma.

Het congres heeft ieder jaar een rode draad. De rode draad wordt jaarlijks vastgesteld in overleg met de Raad van Advies en het thema dit jaar is: Een nieuw begin.

HotelSummit 2021 vindt plaats op 15 november.

*Onder voorbehoud van wijzigingen.

Dagvoorzitter en opening

Sander Schimmelpenninck

10.30 - 11.00 uur

Opening - Binnentuin

Sander Schimmelpenninck maakte furore als journalist, opiniemaker, columnist en schrijver, maar is daarnaast een begenadigd dagvoorzitter.

Als dagvoorzitter van HotelSummit 2021 praat Sander het congres op doortastende en professionele wijze aan elkaar.

Keynotes

Crisis? Welke crisis?
Waarom hoteliers nooit rekening houden met zwaar weer…

De wereldwijde coronapandemie laat haar sporen na in de hospitality industrie. Het vakgebied turnaroundmanagement biedt perspectief om hier mee om te gaan. Waarom ontbreekt echt risicomanagement in businessplannen en managementmeetings? Waarom zien we zwaar weer nooit aankomen, en kan dat eigenlijk wel? En hoe bouw je dan een wendbare organisatie die klaar is voor de volgende crisis? Enkele onderwerpen die tijdens deze interactieve sessie van Jan Adriaanse aan de orde komen.  

PLENAIRE ZAAL

 

Uw eigen gedrag of het gedrag van anderen veranderen, blijkt in de praktijk vaak lastig. Bij verandering maken we doorgaans allerlei plannen en afspraken, wat aangestuurd wordt door onze neocortex. Onze oudere en dominantere lagen van het brein trekken zich daar echter weinig van aan. En juist in die diepere delen wordt ons gedrag bepaald. Waarom doen mensen wat ze doen? Waar komt weerstand vandaan? Wat drijft ons gedrag? Wat is de veerkracht van het hotelondernemersbrein. Waarom overleeft de ene hotelier de crisis, krijgt hiervan energie en nieuwe ideeën, en krijgt de andere hotelier een burn-out of blokkeert en valt stil? En hoe gaat u om met de gast die steeds mondiger wordt, zonder in een conflictsituatie verzeild te raken?

Ayca Szapora neemt u mee in de wondere werking van het brein en laat u de trucjes zien die uw hersenen met u uithalen. Ze legt uit wat de meest effectieve manier is om te communiceren, en hoe het komt dat wij en anderen niet doen wat we willen, en wél doen wat we niet willen.

Hoe zet u, als hotelier, beïnvloedingstechnieken in? Welke inzichten uit de neurowetenschap kunnen we gebruiken als het gaat om veerkracht, samenwerking en vertrouwen?

Ayca legt uit hoe u uw brein mee kunt laten werken in plaats van tegen u.

 

PLENAIRE ZAAL

 

De Collegezaal

Hotels en B2B-sales, is dat nog relevant? Waarom zou u nog werken aan partnerships met klanten? Zomaar wat vraagstukken uit dit college, waarin Mihaly Laszlo en Marieke de Witte u meenemen naar de toekomst van B2B Sales. 

B2B sales brengt u meer dan omzet alleen. Hoe ontwikkelt u een B2B salesapparaat waarmee u duurzame groei realiseert, door proactief te sturen op de relatie met uw klant?

COLLEGEZAAL 24

 

Hoe bereik ik de juiste doelgroep in deze krappe arbeidsmarkt? Wat heb ik ze te bieden? Hoe zorg ik dat ik medewerkers kan behouden?

In dit interactieve college geeft Gusta Timmermans onder andere antwoorden op deze vragen. Ze zet de belangrijkste facetten voor het aannemen van personeel op een rij, geeft specifieke tips, zodat u er alles aan kunt doen om de juiste medewerkers voor uw hotel aan te trekken én te behouden. 

COLLEGEZAAL 27

Business Insights

Business Insights zijn korte inspirerende en motiverende sessies die parallel worden gehouden en waarin u informatie en tips krijgt van aansprekende mensen uit het vak.

Een frictieloos check-in proces

Thomas Meijer en Robert van Haersma Buma behandelen in deze sessie aan de hand van een concrete case hoe je met digitale check-in via Rabo Identity Services tijd en kosten bespaart terwijl je beter inspeelt op de wensen van de gast. Dit draagt bij aan de optimale gastbeleving.

 

ZAAL 22

 

 

Ad Pfennings, Director Global Hotel Operations van citizenM hotels, vertelt hoe citizenM technologie inzet om de interne processen te optimaliseren. Hij behandelt de concrete case hoe hun Food & Beverage Management platform ontzorgt, tijd bespaart en meer controle biedt over de vele bewegende onderdelen die F&B Management kenmerkt.

 

ZAAL 23

Interviews

Sander Schimmelpenninck interviewt vier jonge, ambitieuze hoteliers.

Een carrière in de hotellerie is vaak een relatief lange weg tot general manager. Maar niet voor deze hoteliers. Zij kozen op jonge leeftijd voor het ondernemerschap binnen de hospitalitybranche. Jan Akkermans (Hotel Corps de Garde), Michelle Zandbergen (Hotel The Craftsmen), Jan Willem Janssen (H2OTEL) en Dominique van Ruiten (boutique hotel in oprichting) staan op eigen benen en delen tijdens HotelSummit hun visie op de hotellerie én motiveren waarom zij op vrij jonge leeftijd voor een leven als ondernemer hebben gekozen.

 

PLENAIRE ZAAL

 

Wrap up

Sander Schimmelpenninck geeft een korte samenvatting van wat hij gedurende deze dag gehoord en gezien heeft én wat hem is opgevallen.

BINNENTUIN

 

Netwerken

Tijdens de netwerkborrel heeft u volop de gelegenheid met elkaar in gesprek te gaan. Deel uw ervaringen van de afgelopen tijd en deze dag; gewoon als hoteliers onder elkaar. De borrel wordt muzikaal omlijst door Lane & Perch.

 

BINNENTUIN